REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.polkacosmetics.pl
§ 1. DEFINICJE:
- Sklep internetowy – sklep dostępny pod adresem: www.polkacosmetics.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca umożliwia Klientom składanie Zamówień na Produkty i Szkolenia i zawieranie Umów sprzedaży,
- Regulamin – dokument, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wraz z załącznikami do których odsyła, które stanowią jego integralną część, które zostały udostępnione na stronie Sklepu internetowego w zakładce Regulamin, umiejscowionej w dolnej krawędzi każdej podstrony
- Sprzedawca – Polka Patryk Załoga, ul. Józefa Chłopickiego 3a, 05-080 Izabelin C,
wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP: 1181944158, VAT EU: PL1181944158, REGON: 365654925,
e-mail: contact@polkacosmetics.pl,
tel. +48 734 455 312, - Klient – Konsument, Konsument-Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca, korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego lub zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży,
- Konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub – w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystająca ze Szkoleń świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny),
- Konsument – Przedsiębiorca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla takiego przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Weryfikacja tego, czy dana czynność ma zawodowy charakter, będzie odbywać się w szczególności w oparciu o dane z CEiDG w zakresie przedmiotu prowadzonej działalności na podstawie kodów PKD. Wobec Konsumenta-Przedsiębiorcy nie stosuje się art. 558 § 1 zdanie drugie oraz art. 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystający ze Szkoleń świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną (przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego),
- Formularz Zamówienia – formularz, umożliwiający Klientowi złożenie i realizację Zamówienia na oferowane w Sklepie internetowym Produkty i Szkolenia,
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży
ze Sprzedawcą, - Umowa Sprzedaży – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą i Klientem na odległość, w języku polskim, dotycząca zakupu Produktów lub Szkoleń oferowanych w Sklepie internetowym,
- Koszyk – wirtualne narzędzie umożliwiające Klientowi skompletowanie wybranych Produktów lub Szkoleń przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości, przy czym Klient może dowolnie zarządzać zawartością Koszyka poprzez dodawanie lub usuwanie z niego Produktów lub Szkoleń,
- Produkt – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży,
- Szkolenie – dostępna w Sklepie internetowym Treść cyfrowa, świadczona drogą elektroniczną, obejmująca prowadzenie zajęć w formie udostępnionych nagrań oraz interaktywnych materiałów udostępnianych Klientowi. Szkolenie może obejmować wykłady, warsztaty, prezentacje, sesje pytań i odpowiedzi, a także inne formy przekazu wiedzy. Udział w szkoleniu może wymagać wcześniejszej rejestracji i spełnienia określonych warunków technicznych, każdorazowo opisanych w karcie danego Szkolenia. Szkolenie jest realizowane bez konieczności udziału Klienta w czasie rzeczywistym,
- Dowód Zakupu – paragon fiskalny lub faktura VAT wystawiana przez Sprzedawcę
i potwierdzająca zawarcie Umowy Sprzedaży, w tym dokumenty wystawione w formie elektronicznej, - Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Produkty, które mogą być przedmiotem Umowy Sprzedaży, lub inna korzyść przewidziana dla Klienta w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży. Zasady przeprowadzenia promocji opisane są w karcie Produktu, w karcie Szkolenia lub w odrębnym regulaminie,
- Kod promocyjny – Kod rabatowy kwotowy lub procentowy upoważniający do zakupu Produktów lub Szkoleń z oferty zamieszczonej w Sklepie internetowym, do wykorzystania na zasadach opisanych w § 5 Regulaminu lub w odrębnym regulaminie Promocji,
- Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę po uprzednim wyrażeniu zgody przez Klienta, polegająca na automatycznym otrzymywaniu przez Klienta na podany przez niego adres e-mail najważniejszych informacji, w tym informacji handlowych,
- Materiały – zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym w szczególności teksty, grafiki, logotypy, kody źródłowe), będące utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zamieszczone w Sklepie internetowym i będące własnością Sprzedawcy lub użyte przez Sprzedawcę za zgodą osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów,
- Treści – wszelkie informacje wytwarzane lub dostarczane przez Klienta w ramach korzystania ze Sklepu Internetowego lub social mediów Sprzedawcy, w szczególności komentarze, opinie czy grafiki,
- Polityka prywatności – dokument dostępny w Sklepie internetowym, określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, będący spełnieniem przez niego obowiązku informacyjnego wynikającego z przepisów RODO,
- Załącznik nr 1 (Formularz Reklamacji) – dołączony do Regulaminu wzór formularza umożliwiającego złożenie reklamacji, na zasadach opisanych w § 8 Regulaminu,
- Załącznik nr 2 – dołączony do Regulaminu wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, na zasadach opisanych w § 10 Regulaminu,
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny,
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
- DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 Października 2022 r. w Sprawie Jednolitego Rynku Usług Cyfrowych oraz Zmiany Dyrektywy 2000/31/WE (Akt o Usługach Cyfrowych).
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin dotyczy Umów Sprzedaży oraz innych usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym polegają na umożliwieniu Klientowi przez Sprzedawcę:
a) zawierania Umów Sprzedaży na zasadach określonych w Regulaminie,
b) otrzymywania Newslettera,
c) korzystania z innych usług dostępnych w Sklepie internetowym. - Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach lub Szkoleniach podane w Sklepie internetowym, należy poczytywać jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży mając na względzie art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Polski.
- Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie internetowym są oryginalne, fabrycznie nowe (wolne od wad) oraz zgodne z obowiązującymi standardami, wymaganiami i przepisami prawa.
- Sprzedawca dokłada najwyższej staranności przy realizacji Umów Sprzedaży oraz Zamówień.
- W Sklepie internetowym mogą być organizowane Promocje na zasadach określonych i podanych do wiadomości publicznej w Sklepie internetowym lub na social mediach przez Sprzedawcę.
- W przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu lub usługi obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego Produktu lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o jego najniższej cenie, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
- Terminy, o których mowa w pkt 8 powyżej, nie dotyczą Produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności. W przypadku takich Produktów Sprzedawca obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia informacje o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego Konsumentem, przysługujących mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami, o których mowa w niniejszym punkcie, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów stosuje się również do Konsumenta-Przedsiębiorcy.
- W związku z postanowieniami Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych a także z Klientami w postaci adresu e-mail: contact@polkacosmetics.pl
- Do skutecznego korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest urządzenie (komputer, telefon, tablet lub inne urządzenie mobilne) oraz aktualna przeglądarka stron internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub inne), klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych, stabilne łącze, a także aktywne konto wybranej poczty elektronicznej e-mail.
- Sprzedawca prowadzi również w social mediach grupy, fanpage lub profile Sklepu internetowego, do których stosuje się odpowiednio § 2 pkt 12, § 3 pkt 5-21 Regulaminu.
§ 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO ORAZ ZASADY DOTYCZĄCE MODEROWANIA TREŚCI
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej osób lub podmiotów trzecich.
- Klient nie może podejmować działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Sklepu internetowego, w tym w szczególności Klient nie może:
a) ingerować w treść i elementy graficzne Sprzedawcy,
b) zamieszczać w Treści o charakterze bezprawnym,
c) wprowadzać szkodliwych danych, w szczególności w postaci złośliwego oprogramowania, tj. wirusów, plików szpiegujących itp.
d) wykorzystywać Sklepu internetowego lub social mediów Sprzedawcy do celów innych niż jego przeznaczenie, tj. w szczególności nie może rozsyłać wiadomości typu SPAM lub podobnych oraz prowadzić w ramach Sklepu internetowego lub social mediów Sprzedawcy jakiejkolwiek działalności gospodarczej, komercyjnej, reklamowej czy promocyjnej na swoją rzecz. - Przy wypełnianiu Formularza Zamówienia, Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności oraz do akceptacji ich treści.
- Klient jest zobowiązany do podawania prawdziwych oraz zgodnych ze stanem faktycznym danych i informacji koniecznych do złożenia Zamówienia oraz w konsekwencji do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Treści zamieszczanie przez Klienta, w przypadkach gdy Sprzedawca:
a) nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach, lub
b) podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość. - Zabronione jest korzystanie przez Klienta z danych osobowych osób trzecich bez zgody tych osób. W przypadku osób fizycznych nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych zgodę powinni wyrazić ich przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie prawni.
- Klient w przypadku zamiaru umieszczania w Treści zobowiązany jest do zachowania zgodnego z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym do należytego i merytorycznego posługiwania się językiem pisanym.
- Klient nie może zamieszczać Treści Klienta, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA), przepisów powszechnie obowiązujących lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem lub dobrymi obyczajami, co oznacza, w szczególności że nie może on zamieszczać Treści Klienta, które:
a) są niezgodne z tematyką lub profilem, kontem lub grupą zainteresowań w social media Sprzedawcy,
b) zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu,
c) służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy, np. promowaniu konkurencyjnych serwisów internetowych,
d) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek,
e) stanowią jakikolwiek utwór w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują,|
f) powielają treści, które pojawiały się wcześniej w Sklepie internetowym w ramach danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań,
g) dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu internetowego,
h) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Klientów,
i) nawołują do przemocy lub pochwalają taką przemoc,
j) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa,
k) nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść,
l) znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
m) zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej,
n) zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią,
o) naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej,
p) naruszają prawa autorskie jakiejkolwiek osoby trzeciej,
r) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym,
s) nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania,obrażają uczucia religijne,
t) mogą wywoływać dyskomfort innych Klientów, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Klientów,
u) w inny sposób są sprzeczne lub niezgodne z prawem. - Zarówno Klient, jak i każda inna osoba odwiedzająca Sklep Internetowy lub social media Sprzedawcy są zobowiązani do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przedruku, transmitowania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób (w tym w szczególności w celach marketingowych, handlowych lub zarobkowych) Materiałów zamieszczonych w Sklepie internetowym lub w social mediach Sprzedawcy bez pisemnej zgody Sprzedawcy albo innej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów, z wyjątkiem korzystania z tych Materiałów w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Takie zachowanie może stanowić naruszenie prawa, a tym samym stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego lub karnego przeciwko osobom lub podmiotom dopuszczającym się takich praktyk.
- Klient ponosi wobec Sprzedawcy oraz osób lub podmiotów trzecich pełną odpowiedzialność za szkody związane z:
a) naruszeniem przez Klienta postanowień wynikających z pkt 7 i 8 powyżej,
b) nieprawidłowym lub nieuprawnionym korzystaniem ze Sklepu internetowego lub social mediów Sprzedawcy, jak również za związane z tym problemy techniczne, utratę danych lub inne szkody, które mogą wystąpić w działalności Sprzedawcy, w tym w szczególności za prowadzenie działań, o których mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu,
c) zamieszczaniem jakichkolwiek utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują. - Odpowiedzialność Klienta, o której mowa w punkcie poprzedzającym obejmuje zarówno naprawienie szkody na rzecz Sprzedawcy oraz osoby lub podmiotu trzeciego, jak również poniesienie dodatkowych kosztów, które wynikły z wyrządzenia szkody, w tym w szczególności kosztów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego, kosztów postępowań egzekucyjnych oraz innych uzasadnionych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z wyrządzeniem mu szkody oraz w związku z roszczeniami osób lub podmiotów trzecich.
- Sprzedawca w przypadku powzięcia informacji, że Klient dopuścił się naruszeń przepisów powszechnie obowiązujących, w tym aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz niniejszego Regulaminu, może podjąć decyzję o następujących ograniczeniach świadczenia usług:
a) zablokowaniu dostępu do Treści,
b) trwałym usunięciu Treści, - Podjęcie decyzji, o której mowa w pkt 12, Sprzedawca uzależnia od wagi sprawy i stopnia naruszenia prawa powszechnie obowiązującego lub niniejszego Regulaminu kierując się zasadami proporcjonalności oraz adekwatności.
- Dokonanie określonego ograniczenia nastąpi dopiero po uprzednim przedstawieniu uzasadnienia decyzji Klientowi, który dopuścił się naruszenia. Klientowi przysługuje prawo do odwołania od decyzji Sprzedawcy na zasadach przedstawionych w uzasadnieniu.
- Sprzedawca zastrzega, że we własnym zakresie i w wybranych przez siebie momentach może dokonywać weryfikacji Treści. Czynności weryfikacyjne są podejmowane przez Sprzedawcę z należytą starannością i w dobrej wierze. Weryfikacja jest dokonywana w celu wykrycia, identyfikacji i ewentualnego usunięcia, ograniczenia lub uniemożliwienia dostępu do Treści. Do decyzji odnoszącej się do ograniczenia nielegalnych lub nieodpowiednich Treści, o których Sprzedawca powziął informacje w toku własnych czynności weryfikacyjnych, stosuje się odpowiednio postanowienia pkt 12 – 14 niniejszego paragrafu. Czynności weryfikacyjne opisane w niniejszym punkcie nie powodują powstania odpowiedzialności Sprzedawcy za Treści, o czym mowa w punkcie 5 powyżej.
- W przypadku gdy Klient (w tym każda osoba odwiedzająca Sklep Internetowy, nawet jeżeli nie złoży zamówienia), będąc przekonany w dobrej wierze poweźmie przekonanie, że określone Treści innego Klienta stanowią treści niezgodne z pkt 7 i 8 niniejszego paragrafu, Klient może powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę za pomocą:
a) drogi mailowej na adres e-mail: contact@polkacosmetics.pl,
b) formularza kontaktowego: https://polkacosmetics.pl/kontakt/, - Dla ułatwienia procedury zgłoszeń, Sprzedawca udostępnia Klientowi formularz zgłoszenia naruszenia, który stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
- Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 16 powyżej powinno w szczególności zawierać:
a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba zgłaszająca stwierdza, że Treści są niezgodne z Regulaminem,
b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści,
c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw,
d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne. - Sprzedawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia oraz dokonuje weryfikacji zgłoszeń i czynności następczych zgodnie z obowiązującą u Sprzedawcy procedurą (wewnętrzny regulamin weryfikowania skarg i zgłoszeń).
- Sprzedawca zastrzega, że w przypadku powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwa osób przez Klienta, poinformuje o tym fakcie odpowiednie organy ścigania lub inne właściwe organy publiczne.
- Sprzedawca umożliwia osobie zgłaszającej naruszenie, złożenie odwołania od podjętej przez decyzji w sprawie zgłoszonej Treści. Odwołanie należy złożyć Sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez zgłaszającego Odpowiedzi na zgłoszenie naruszenia dotyczącej Treści. W przypadku odmowy uwzględnienia odwołania zgłaszający może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, jeżeli będą istniały ku temu podstawy faktyczne i prawne, zgodnie z postanowieniami końcowymi Regulaminu.
§ 4. ZASADY SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Klient może złożyć Zamówienie:
a) poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym, bez konieczności rejestracji – Klient powinien dodać Produkty do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia oraz potwierdzić Zamówienie dedykowanym przyciskiem,
b) złożenie Zamówienia poprzez social media Sprzedawcy w ramach sprzedaży na żywo („Live”), zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Sprzedawcę w trakcie prezentacji Produktów w trakcie Live’a. - Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane Klientowi przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail po złożeniu Zamówienia w sposób wskazany w punkcie poprzedzającym.
- Umowę Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie poprzedzającym.
- Zamówienia złożone w dni robocze od poniedziałku do piątku po godz.12:00, jak również w soboty, niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, będą przekazywane do realizacji następnego dnia roboczego.
- Zamówienia przekazane do realizacji mogą być anulowane przez Klienta będącego Konsumentem do momentu wysyłki Produktu.
- Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie Zamówienia i przygotowanie go do wysyłki) wynosi do 5 dni roboczych, z uwzględnieniem pkt 7 niniejszego paragrafu.
- Czas realizacji Zamówienia, o którym mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu, może zostać przesunięty w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć nieuniknione, nadzwyczajne, nieprzewidywalne i pozostające poza kontrolą okoliczności, których skutków nie można było uniknąć mimo podjęcia wszelkich rozsądnych działań, o okres jej trwania.
- W razie braku dostępności Produktu, Klient jest o tym informowany, a następnie może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia wskazanego w pkt. 6 niniejszego paragrafu, albo zrezygnować z zamówionego Produktu lub z całości Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Klient – pomimo wezwania – nie uzupełnił w terminie 3 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia, z uwzględnieniem § 6 pkt 7 Regulaminu.
§ 5. KODY PROMOCYJNE
- Klient może wykorzystać Kod Promocyjny w trakcie składania Zamówienia, w oznaczonym polu w Formularzu Zamówienia.
- Kod promocyjny może być wykorzystany przez Klienta jednokrotnie, przy składaniu określonego Zamówienia. Kody promocyjne nie sumują się. Nie można wykorzystać dwóch lub więcej Kodów promocyjnych w trakcie składania jednego Zamówienia.
- Kody promocyjne nie łączą się z innymi ofertami promocyjnymi dostępnymi w Sklepie internetowym, chyba że odrębny regulamin Promocji stanowi inaczej.
- Kody promocyjne nie podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
- Kody rabatowe nie są środkami płatniczymi, a jedynie rabatami kwotowymi lub procentowymi, udzielanymi przez Sprzedawcę.
- Klient uaktywnia Kod promocyjny, dodając wybrany Produkt lub Szkolenie do Koszyka, a następnie wpisując kod rabatowy w polu oznaczonym „Wpisz kod”. Po wpisaniu poprawnego kodu oraz zaakceptowaniu go przyciskiem „Zastosuj”, widocznym przy polu „Dodaj kod rabatowy” Klientowi uzyskuje rabat kwotowy lub procentowy, naliczany od aktualnej ceny detalicznej Produktu lub Szkolenia, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie. Kody promocyjne posiadają określone daty ważności, o czym informuje Sprzedawca. Po upływie okresu ważności nie będzie można skorzystać z kodów.
- Produkty, które zostały zakupione w ramach Promocji, mogą być zwrócone na zasadach określonych w Regulaminie. W przypadku zwrotu Produktów Klient otrzymuje zwrot wartości Produktu widniejący na dowodzie sprzedaży.
§ 6. PŁATNOŚCI
- W związku z realizacją Zamówień oraz Umów, Sprzedawcy przysługuje wynagrodzenie według cen dostępnych w Sklepie internetowym i obowiązujących w momencie składania Zamówienia.
- Sprzedawca nie stosuje profilowania cen wobec Klientów.
- Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych, są cenami brutto
i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy Zamówienia, które są wskazywane przed złożeniem Zamówienia. - O całkowitej cenie za złożone Zamówienia, która uwzględnia koszty dostawy, Klient informowany jest przed złożeniem Zamówienia.
- Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód Zakupu, przy czym Klient wyraża zgodę, że jako Dowód Zakupu otrzyma paragon fiskalny lub fakturę elektroniczną na podany w Formularzu Rejestracji lub w Formularzu Zamówienia adres e-mail, jeżeli Klient wyrazi taką chęć dodając Uwagi do Zamówienia w ostatniej pozycji Formularza Zamówienia.
- Klient może podczas składania Zamówienia – wedle swojego uznania – wybrać jeden z następujących sposobów płatności za zamówione Produkty:
a) płatność przelewem zwykłym lub internetowym na rachunek bankowy Sprzedawcy:
Dane do płatności:
– dla płatności w walucie polskiej (polski złoty): 38 1090 1014 0000 0001 5097 6160 przelew tradycyjny,
– dla płatności w euro: 72 1090 1014 0000 0001 5097 6227
Odbiorca: Polka Patryk Załoga, ul. Józefa Chłopickiego 3a, 05-080 Izabelin C, NIP: 1181944158, VAT EU: PL1181944158.
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
– Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie zaksięgowania pełnej kwoty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy,
b) płatność Blik Na Telefon:
Numer telefonu: +48 734 455 312
Odbiorca: Polka Patryk Załoga, ul. Józefa Chłopickiego 3a, 05-080 Izabelin C, NIP: 1181944158, VAT EU: PL1181944158
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”
– Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie zaksięgowania pełnej kwoty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy
c) płatność za pośrednictwem platformy internetowej pośrednika płatności: Przelewy24, z automatycznie uzupełnionymi danymi – Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie pozytywnego wyniku autoryzacji pełnej kwoty za Zamówienie,
d) płatność BLIK
– Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie zaksięgowania pełnej kwoty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy. - W przypadku wyboru jednego ze sposobów płatności, o których mowa w pkt 6, jeżeli Klient nie dokona płatności w terminie 3 dni od daty potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca może wezwać Klienta w drodze korespondencji e-mail do dokonania płatności w terminie nie krótszym niż 3 dni. W razie niezastosowania się do wezwania we wskazanym terminie, Sprzedawca może anulować Zamówienie, informując o tym Klienta drogą mailową lub telefoniczną.
- W razie opóźnienia w płatności przez Klienta będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz koszty odzyskiwania należności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Płatności internetowe dokonywane on-line za pośrednictwem Sklepu internetowego, o których mowa w pkt 6 lit. c niniejszego paragrafu, obsługiwane są za pośrednictwem platformy Przelewy24 dostępnej na stronie www.przelewy24.pl – przez firmę PayPro S.A. z siedzibą pod adresem: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, KRS: 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068, wpisaną jako Krajowa Instytucja Płatnicza do Rejestru Usług Płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego w UKNF pod numerem: IP24/2014,
§ 7. DOSTAWA
- Klient może podczas składania Zamówienia – wedle swojego uznania – wybrać jeden z następujących sposobów dostawy Zamówienia:
a) dostarczenie Produktów na adres Klienta podany podczas składania Zamówienia przez firmę kurierską,
b) odbiór zamówionych Produktów w paczkomacie. - Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Klient jest informowany o kosztach dostawy przed złożeniem Zamówienia.
- Koszty dostawy ponosi Klient, przy czym Sprzedawca zobowiązuje się pokryć koszty przesyłki na terytorium Polski, jeżeli wartość Zamówienia przekracza 350,00 zł.
- Klient zobowiązuje się do odebrania wysłanego Zamówienia.
- Klient będący Przedsiębiorcą obowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera w momencie jej doręczenia, z wyłączeniem Konsumenta-Przedsiębiorcy.
- Klientowi będącemu Konsumentem oraz Konsumentowi-Przedsiębiorcy, Sprzedawca zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, o której mowa w § 8 Regulaminu, jednakże w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
§ 8. REKLAMACJE
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Konsumentem-Przedsiębiorcą, w razie braku zgodności Produktu z Umową, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia dostarczenia Produktu Klientowi, zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Klient może zażądać jego naprawy lub wymiany. Reklamacja powinna zawierać: dane Klienta, informacje dotyczące Produktu i Zamówienia, opis i data powstania wady Produktu oraz żądanie Klienta. Klient zobowiązany jest również do przekazania oryginału lub kopii Dowodu Zakupu albo innego dowodu potwierdzającego dokonanie zakupu reklamowanego Produktu.
- W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej, Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu internetowego Formularz Reklamacji, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Reklamacje należy składać:
a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: Polka Patryk Załoga, ul. Józefa Chłopickiego 3a, 05-080 Izabelin C,
b) w przypadku formy poczty elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: contact@polkacosmetics.pl - Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Klienta w terminie 14 dni od jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia informacji w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową, wartość Produktu zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Klient udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta Produkt na swój koszt.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, zgodnie z pkt 7 niniejszego paragrafu,
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową,
c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową,
d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z praw opisanych w pkt. 3 niniejszego paragrafu,
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
- Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, o której mowa w art. 43b Ustawy jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy, Klient może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Przedsiębiorcy (z wyłączeniem Konsumenta-Przedsiębiorcy). Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów, będących Przedsiębiorcami zostaje całkowicie wyłączona.
§ 9. GWARANCJA
Produkty oferowane w Sklepie internetowym nie są objęte gwarancją.
§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Klientowi będącemu Konsumentem oraz Konsumentem-Przedsiębiorcą, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży jako umowy zawartej na odległość, na zasadach opisanych w Polityce Zwrotów (Prawo do odstąpienia), która stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Klientów, będących Przedsiębiorcami, w ich przypadku prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest wyłączone – co nie dotyczy Konsumentów-Przedsiębiorców.
§ 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów i przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, ustawy o ochronie danych osobowych oraz innymi właściwymi przepisami.
- Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera na wskazany adres e-mail.
- Zasady przetwarzania danych osobowych zamieszczono w Polityce prywatności oraz Polityce Plików Cookies
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia, chyba że wprowadzenie zmian jest konieczne dla zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania. Klient, który nie wyraża zgody na zmiany wprowadzone w Regulaminie, powinien zaniechać z dalszego korzystania ze Sklepu internetowego. Zmiany w Regulaminie mogą dotyczyć:
a) zmiany warunków świadczonych usług,
b) konieczności dostosowania Regulaminu do zmian prawnych,
c) konieczności dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego,
d) konieczności spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy,
e) zmian redakcyjnych. - Klient będący Konsumentem może:
a) skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich a podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Sprzedawca, jest Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie (adres: ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, Adres skrytki e-PUAP: /x303ap7eof/skrytka e-mail: ih_warszawa@wiih.org.pl, strona internetowa: https://wiih.org.pl/),
b) złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. - W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym miejscowo do rozpatrywania sporów będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy (tj. sąd w Warszawie), a w przypadku Klienta będącego Konsumentem sąd właściwy według zasad ogólnych.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się właściwe przepisy prawa, w tym w szczególności Kodeks cywilny, ustawę o prawach konsumenta.
- Regulamin obowiązuje od 19.02.2024r.
Załączniki
Załącznik nr 1 do Polityki Zwrotów wzór formularza odstąpienia od umowy